Artikkel
  • Kuula

    MSC - digitaliseerimine säästab miljoneid dollareid

    Digitaliseerimine on toonud uusi lahendusi, mis vähendavad nii keskkonnamõju kui kulusid. Nüüd toob MSC digitaliseerimise ka merendussektorisse, muutes meretranspordi tõhusamaks, ohutumaks ja jätkusuutlikumaks.

    MSC elektroonilisi konossemente ehk mereveokirju (eBL) katsetati esmakordselt 2019. aastal, asendades paberi kiire ja tõhusa elektroonilise lahendusega. Nüüd on need saadaval ja kasutusvalmis ka Eestis.
    BL-sid on traditsiooniliselt kasutatud mereveoste jaoks, kuid üha enam ka teiste transpordiliikide puhul. Kombineeritud transpordi keerukus võib aga põhjustada vigu. See on üks peamisi põhjuseid, miks eBL-id on Eesti jaoks nii olulised – oleme sõlmpunktiks nii suurematele mereteedele üle Baltikumi ja kaugemalgi, samuti maantee- ja raudteeliinidel läbi Põhja- ja Ida-Euroopa Kesk-Aasiasse.
    MSC eBL-lahendus võimaldab kõigil kaubasaadetise broneerimisega seotud osapooltel väljastada, üle kanda, kinnitada ja hallata konossemendi dokumente ilma äritegevust häirimata. Selleks kasutatakse plokiahela platvormi, mis tagab väga kõrge turvalisuse. Eesmärk on muuta kõik BL-id juba 2030. aastaks digitaalseteks ehk eBL-ideks.

    Mis on konossement?

    Veose vastuvõtmise kinnitamiseks väljastab vedaja konossemendi. See on tõend, et veos on laaditud. Dokument sisaldab üksikasju veotingimuste kohta ja määratleb kauba omandiõiguse. Konossemente on kasutatud alates Rooma ajast ja neid on digitaalajastu tarvis uuendatud.

    eBL-id on tõhusad, turvalised ja jätkusuutlikud

    Tõhusus:
    - eBL-id kantakse kõikidele osapooltele üle vaid hetkega. Jääb ära posti- ning kullerteenuste kasutamine, mis võtab aega nädalaid.
    - Ajaline kokkuhoid tähendab ka kiirendatud makseperioodi.
    - Paberkonossemendi vormistamine maksab kokkuvõttes mitmeid kordi rohkem. eBL-iga postikulud kaovad, halduskoormus väheneb ning dokumentide esitamine ja säilitamine puudub.
    Turvaline:
    - Kui andmed on plokiahela andmebaasi sisestatud, on need kaitstud ja krüpteeritud ning neid ei saa mingil viisil muuta. Seega puudub oht dokumendi kadumiseks, võltsimiseks või pettusteks.
    - Kontrollimine ja autentimine on automatiseeritud, mis tähendab, et andmetele pääsevad juurde ainult määratud adressaadid.
    - eBL-ide liikumist ei saa mõjutada ka mõne muu teenuse katkemine.
    Keskkonda säästev:
    - eBL on paberivaba teenus ja seetõttu on sel ka keskkonnale väiksem mõju.
    - kaotades vajaduse füüsiliste arvete transportimise järele, on sel oluliselt väiksem süsiniku jalajälg.

    Kogu tööstust hõlmavad lahendused

    Digital Container Shipping Association (DSCA) - sõltumatu mittetulundusühing, mis keskendub konteinerveo standardiseerimisele, digitaliseerimisele ja koostalitlusvõimele, on avaldanud raporti, mis ütleb, et paberkandjal BL-i töötlemine on kolm korda kulukam kui eBL. Uuringud näitasid, et saavutades vaid 50% eBL kasutuselevõtu, võib tööstus sel moel säästa rohkem kui 4 miljardit USA dollarit aastas.

    MSC – ülemaailmne liider konteinervedude alal

    MSC (Mediterranean Shipping Company) on ülemaailmne liider konteinervedude alal. Perefirma külastab kokku 520 sadamat enam kui 300 kaubateel, vedades aastas 800 laevaga ligikaudu 23 miljonit TEUd (20-jalane konteiner, ülemaailmselt kasutatav konteinerveo mõõtühik).

    Kuidas alustada?

    Registreeri end kasutajaks aadressil www.msc.com/ebl ning järgi seal toodud lihtsaid juhiseid. Vajadusel on meie meeskond igal sammul abiks!
  • Hetkel kuum
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
USA aktsiad alustasid uut nädalat rekordite lähedal
Kõik kolm peamist USA aktsiaindeksit – Nasdaqi liitindeks, Dow Jonesi tööstuskeskmine indeks ja S&P 500 indeks – sulgus esmaspäeval rekordkõrgete tasemete läheduses.
Kõik kolm peamist USA aktsiaindeksit – Nasdaqi liitindeks, Dow Jonesi tööstuskeskmine indeks ja S&P 500 indeks – sulgus esmaspäeval rekordkõrgete tasemete läheduses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kaheksa aastat ühe kliendi jahil: kes tagaajamisest väsib, tuleb asendada
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finantsjuhid julgustavad karjääri pöörama: tehke midagi, et teist jääks jälg maha
Tehke midagi, et teist jääks maha mingi jälg, julgustas investeeringuid vahendava ettevõtte Brave Capitali finantsjuht Veiko Pedosk karjääripöördeid ette võtma.
Tehke midagi, et teist jääks maha mingi jälg, julgustas investeeringuid vahendava ettevõtte Brave Capitali finantsjuht Veiko Pedosk karjääripöördeid ette võtma.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.